Dlaczego warto wdrożyć system CRM?
Wdrożenie CRM wiąże się z inwestycją, jednak wybierając odpowiedni model wdrożenia, stosunkowo szybko uzyskuje się zwrot z inwestycji. Lista potencjalnych korzyści jest natomiast bardzo długa. Pierwsza z nich to skuteczne zarządzanie relacjami z klientem i sprawny serwis. Pamiętaj, że utrzymanie klienta jest średnio 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego, a lojalni klienci dzielą się pozytywnymi opiniami na temat produktu lub usługi. Dobry system CRM przekłada się bezpośrednio na skuteczną sprzedaż, choćby ze względu na automatyzację procesów i usprawnienie pracy handlowców. Przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na wdrożenie Salesforce, czyli najpopularniejszego obecnie systemu CRM, odnotowują wzrost efektywności sprzedaży średnio na poziomie 44%. System CRM ułatwi Ci także prowadzenie kampanii marketingowych. Jak go wdrożyć?
Szybkie wdrożenie CRM
W przypadku mniejszych przedsiębiorstw korzystnym rozwiązaniem może okazać się tak zwane szybkie wdrożenie CRM, czyli model oparty o gotowe narzędzia. Jeśli chodzi o Platformę Salesforce, na polskim rynku taki sposób wdrożenia oferuje firma Craftware. Zaletami tego rozwiązania są szybkie efekty, ponieważ z nowych narzędzi można korzystać już po kilku tygodniach. Warto wiedzieć, że szybkie wdrożenie jest przeprowadzone w oparciu o z góry ustalony budżet, co sprawdzi się szczególnie przy ograniczonych zasobach finansowych.
Wdrożenie szyte na miarę
Dobre systemy CRM, takie jak Platforma Salesforce, odznaczają się dużą elastycznością. Dzięki temu możliwe są wdrożenia szyte na miarę, zgodne z przeprowadzoną na wstępie analizą biznesowo-systemową. W tym modelu system CRM da się zintegrować z narzędziami już wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie, a także rozbudować o nowe funkcje, ściśle dostosowane do potrzeb konkretnej organizacji.
Jeśli pragniesz wznieść swój biznes na wyższy poziom, nie zastanawiaj się nad zasadnością wdrożenia CRM, lecz po prostu wybierz model dopasowany do Twoich potrzeb i budżetu.