Wystawy targowe są doskonałą okazją do zaprezentowania swoich produktów i usług przez firmy szerszej publiczności. Przy okazji możesz nawiązać nowe kontakty biznesowe oraz zwiększyć świadomość marki. Jednak nie zawsze udział w imprezach branżowych okazuje się dobrym pomysłem. Czasem przygotowane wystawowe stoisko ma wiele niedociągnięć, które wpływają na efekt. Sprawdź, czego należy unikać, aby stanąć na wysokości zadania i dobrze przygotować stanowisko na targi.
Brak strategii
Przygotowanie się do wystawy targowej powinno rozpocząć się od stworzenia planu działania. Ich istotą są wytyczone cele i harmonogram. Poza tym należy też zwrócić uwagę na wybór miejsca, dobór produktów, określenie budżetu, wyznaczenie zespołu oraz stworzenie listy sposobów dotarcia do klienta. Brak strategii lub jej nieodpowiednie opracowanie może stanowić prostą drogę do straty czasu, pieniędzy i szans na pozyskanie nowych klientów. Należy zatem wystrzegać się przystępowania do realizacji tego zadania bez uprzedniego opracowania planu.
Niewłaściwy dobór stoiska
Wystawiennicze stoiska poszczególnych przedsiębiorstw niekoniecznie muszą być przypisane przez organizatorów do konkretnych miejsc. W niektórych sytuacjach masz wpływ na to, gdzie znajdzie się Twoje stanowisko. Jeżeli masz możliwość wyboru, postaraj się rozstawić stanowisko w często wybieranym ciągu komunikacyjnym. Zadbaj o to, by miejsce było dobrze widoczne z głównych alejek. Warto zdecydować się również na przestronne bezpośrednie otoczenie, aby goście mieli wystarczająco dużo miejsca, by się poruszać. Niewłaściwy dobór miejsca może prowadzić do utraty zainteresowania klientów.
Źle dobrane produkty
Selekcja eksponowanego asortymentu musi być dobrze przemyślana i dopasowana do specyfiki imprezy. Nie warto prezentować wszystkich produktach znajdujących się w ofercie firmy. Wówczas wybór będzie zbyt duży i osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Wybierz kilka wariantów katalogu produktów, aby z powodzeniem można było je porównać. Poza znaczeniem tych produktów w Twojej strategii biznesowej spróbuj znaleźć powiązanie z aktualną porą roku, zbliżającym się świętem albo innym kontekstem, dzięki któremu będziesz w stanie uatrakcyjnić narrację.
Niedostateczna ilość materiałów reklamowych
Ulotki, broszury, plakaty i gadżety firmowe przydają się podczas promowania firmy na imprezach branżowych. Największą wartość z punktu widzenia klientów mają akcesoria. Warto zatem zadbać, aby ich nie brakowało. Staraj się też unikać zabierania produktów, które akurat nie są w żaden sposób związane z tematem imprezy. W idealnych warunkach gadżet powinien przydać się odbiorcy jeszcze w trakcie targów.
Nieprzygotowanie zespołu
Nie możesz pozwolić sobie na zbudowanie zespołu wyjazdowego z niedoświadczonych pracowników. Zadaniem personelu będzie realizowanie założonych celów. Właściwie do wszystkich zadań będzie potrzebna znajomość i zrozumienie oferty firmowej. W związku z tym staraj się wyznaczyć do tej roli osoby, które dobrze znają profil Twojej działalności.
Brak punktów zaczepienia
Klienci mogą zatrzymać się przy Twoim stoisku z kilku powodów. Potrzebny jest charyzmatyczny pracownik, ciekawe atrakcje albo wyciszone miejsce do spędzenia czasu. Dwa pierwsze kryteria są trudniejsze do zrealizowania, ponieważ wymagają dużych kompetencji miękkich lub nieszablonowego podejścia. Nie można oczekiwać, że zawsze uda Ci się zrealizować wszystko to, co zaplanowałeś w tych dwóch obszarach. Wyposażenie możesz sobie zapewnić bez najmniejszego problemu.
Usilne próby robienia wszystkiego samodzielnie
Wielu menadżerów do pewnego momentu stara się samodzielnie sprawować kontrolę nad realizacją większości zadań. Później przychodzi moment, gdy okazuje się, że utrzymywanie takiego podejścia staje się fizycznie niemożliwe. Zmiana priorytetów i skoncentrowanie się na mniejszym obszarze działalności wyjdzie kadrze na dobre. Cała zabudowa stoisk targowych nie musi spoczywać na Twojej barkach. Jeśli skorzystasz ze wsparcia profesjonalistów, zwiększysz swoje szanse na powodzenie, a przy okazji osiągniesz dużo większą efektywność. Świetnym wyborem w tym zakresie będzie doświadczona i renomowana firma Movement, która wykonuje zabudowy stoisk targowych.